-  وظایف کلی واحد رایانه

این واحد بمنظور نگهداری و پشتیبانی از سیستم های موجود در سطح اداره کل مالی ایجاد گردیده است و وظایف  آن ارائه انواع  خدمات رایانه ای شامل  رفع مشکلات سخت افزاری  ، نرم افزاری ، را ه اندازی اولیه سیستم ها  ، نصب انواع نرم افزار های مورد نیاز ، رفع اشکالات موردی حین استفاده کاربران  شامل موارد جزئی تا مواردی که نیاز به فرمت کردن دستگاه و نصب مجدد کلیه برنامه باشد ، تست و نگهداری شبکه موجود ، بازدید وبررسی دستگاههائی که دارای اشکال  فنی بوده ودر صورت لزوم ارسال  به اداره پشتیبانی فنی اداره کل رایانه ، تامین نیازها و خدمات سخت افزاری در سطح اداره کل مالی  شامل انواع درخواست ها  مانند  تامین رایانه ، چاپگر و دیگر تجهیزات جانبی وهمچنین  درخواست  خرید قطعاتی که با اختیارات این واحد قابل تهیه بوده و نیازی به اخذ مجوز از اداره کل رایانه را ندارد ، شارژ کارتریج های مصرفی چاپگر ها ، در خواست سرویس و رفع خرابیهائی که  توسط اداره کل رایانه انجام نمیگردد  و بایستی از بخش خصوصی استفاده نمود ، اسقاط ، خارج از رده و مازاد نمودن تجهیزات  دارای این شرایط ، نگهداری و اجرای سیستم های موجود در این واحد شامل سیستم هائی همچون ، اجرای سیستم معافیت تلفن های همراه سرویس کارکنان ، سیستم تلفن های بستانکار تهران ، حومه  ، کرج و مراکزالحاقی ، سیستم متقاضیان مرحله دهم و ماقبل آن ، سیستم ودایع ، سیستم حسابداری قدیم ، سیستم محاسبه بیمه معوقه کارکنان و ... از جمله خدماتی است که در این واحد ارائه میگردد .

 

- راه اندازی اولیه سیستم ها

در مواردی که رایانه جدید تهیه میگردد و یا در مواقعیکه  نیاز به فرمت کردن دستگاه و را ه اندازی مجدد آن میباشد کلیه برنامه ها شامل سیستم عامل ، نصب درایورها ، نرم افزارهای مورد نیاز ، نرم افزارهای جانبی ازقبیل oracle ، office، adobe reader ، تنظیمات لازم در internet explorer  ، نصب آنتی ویروس kaspersky ( توسط شرکت مربوطه ) ، ایجاد آیکون های مربوط به طرح جامع مالی ، طرح جامع مشترکین ، اتوماسیون اداری ، و دیگر برنامه مورد استفاده تحت web  از قبیل سیستم حضور و غیاب ، سیستم محب و ... انجام میگیرد.

  

 

 

رفع مشکلا ت حین کار کاربران

            از عمده ترین و رایج ترین امور در این واحد  رفع آنی مشکلاتی است  که حین انجام کار ، کاربران با آن مواجه میگردند و معمولاً با تماس تلفنی آنها  ، و در اسرع وقت توسط کارشناسان این واحد انجام میگردد ، مواردی مانند ، دادن پیغام هشدار توسط سیستم ، هنگ شدن سیستم ، عدم امکان گرفتن گزارشات چاپی، قطع ارتباط چاپگرهائی که بصورت اشتراکی متصل بوده اند ، رفع قطعی شبکه ، تست درست بودن ارتباط شبکه ، فعال نمودن مواردی که  تصادفاً توسط کاربر غیر فعال شده ، که اینگونه موارد بصورت اورژانسی و در محل استقرار کاربر موارد بررسی و مرتفع میگردد ، اما در مواردی که نیاز به صرف زمان زیادی جهت رفع مشکل باشد  معمولا دستگاه به  محل واحد رایانه ارسال تا بازبینی کلی انجام گردد  و گاهی نیز نیاز به انجام مراحل ذکر شده در قسمت راه اندازی اولیه  سیستم میباشد .

 

نگهداری شبکه موجود در اداره کل مالی

          با عنایت به اینکه تا قبل از راه اندازی سیستم های  جدید تحت ویندوز چون  طرح جامع مالی ، سیستم طرح جامع مشترکین  و اتوماسیون اداری ،  نرم افزارهای مورد استفاده اداره کل مالی  بصورت اختصاصی و در شبکه داخلی این اداره کل نصب  واستفاده میگردید اما با جایگزینی سیستم های جدید ، استفاده از سیستم های قدیمی محدود گردیده است ، علیهذا برنامه هائی همچون  سیستم حسابداری قدیم (hes) ، سیستم اعمال معافیت تلفن های سرویس کارکنان ، سیستم متقاضیان مرحله دهم و ماقبل آن ، سیستم تلفن های بستانکار تهران ، کرج ، حومه و مراکز الحاقی ، سیستم اطلاعات سفته ها ، سیستم ودایع مربوط به سنوات قدیم و ...  همچنان مورد استفاده میباشند که به این منظور دو دستگاه سرور  مستقر در این واحد میباشند و لازمه آن روشن بودن این سرورها ، و برقرار بودن ارتباط  درست  بین سرورها ، سوئیچ های میانی ، کابل های ارتباطی و کلاینت ها میباشد .

 

تامین نیاز های سخت افزاری اداره کل امور مالی

            شامل دریافت درخواست اولیه و بررسی نیاز مورد درخواستی و در صورت تائید  طی مراحل اداری آن که به دو صورت انجام میگیرد

-  مواردی که مستقیماً با مجوز این اداره کل  قابل تهیه و خریداری میباشد  شامل اقلام جزئی از قبیل کی برد ، موس ، kvm ، کابل شبکه ، کابل های usb ،  cd، dvd، dvd writer   وقطعات رایانه  منطبق با مشخصات فنی که بصورت ماهانه توسط معاونت پشتیبانی و فنی اعلام میگردد

            - مواردی که نیاز به اخذ مجوز از اداره کل رایانه میباشد  مانند خریداری کامل رایانه ، مانیتور ، چاپگر و ... که در این صورت ضمن مکاتبه با اداره کل رایانه و پس از بررسی نیاز توسط کارشناسان آن کل و صدور مجوز که در آن مشخصات فنی نیز قید میگردد مراحل بعدی خرید از طریق اداره مالی  اداری  انجام میگردد .

 

صفحه 3

اسقاط و خارج از رده  و مازاد نمودن تجهیزات

            برخی از اقلام سخت افزاری به دلایل مختلف همچون ایراد عیب فنی که رفع آن  مقرون بصرفه نباشد  اسقاط  اعلام میگردد ، اقلامی که به دلیل عدم کارائی لازم و عدم تطابق با نوع کاربرد نرم افزار های موجود خارج ازرده و برخی اقلام نیز بعلت بلا استفاده بودن مازاد میباشند که در هر سه مورد ذکر شده ابتدا ضمن بررسی فنی  فرم مخصوص جهت آنها تکمیل و بعد از آن بمنظورتعیین تکلیف نهائی با اداره کل امور بازرگانی مکاتبه  انجام و پس از دریافت پاسخ این  اقلام تحویل  انبارهای مربوطه میگردد ، در مواردی که سخت افزار اسقاط  اعلام شده و نیاز به تامین جایگزین میباشد  با اداره کل رایانه مکاتبه لازم انجام میگیرد .

 

بررسی و پیگیری نامه های اداری

            نامه های اداری که معمولا از طریق اتوماسیون اداری ارجاع میگردد ، در مواردی که نیاز به اقدام داشته باشد پیگیریهای لازم صورت می پذیرد همچنین در مورد درخواستهای ادارات تابعه نیز نیازها بصورت مکتوب به ادارت کل مربوطه منعکس و تا حصول نتیجه پیگیری های لازم انجام می پذیرد .

 

اعمال معافیت تلفن های همراه سرویس مدیران و کارکنان

            نظر به اینکه محاسبه معافیت تلفن همراه سرویس کارکنان شرکت مخابرات استان تهران از سطح  مدیر عامل ، اعضاء هئیت مدیره ، معاونین مدیر عامل ، مدیران کل ، معاونین ادارات کل  و روسای اداراتی که دارای رسته فنی و مهندسی میباشند  تا سقف تعیین شده محاسبه ومبلغ ریالی آن در فیش حقوقی نامبردگان  اعمال میگردد  لذا بخشی از مکاتبات دفتر مدیر عامل در خصوص تغییرات سمت این افراد نیاز به بررسی  و بروز رسانی  و همچنین  اصلاح  میزان معافیت افراد را دارد که در هردوره و قبل از اجرا این تغییرات لحاظ میگردد.

 

بررسی مشکلات فنی و سخت افزاری  رایانه ها

            در مواردی که توسط کارشناس واحد رایانه اشکال فنی و سخت افزاری دستگاه تشخیص داده شود به جهت اینکه در حال حاضر صرفاً  تعمیرات از طریق اداره پشتیبانی فنی اداره کل رایانه انجام میگیرد و حفظ پلمپ دستگاهها طبق دستورالعمل های صادره ضروری میباشد ، لذا با پر کردن فرم ارجاع  به بخش سخت افزار اداره پشتیبانی فنی اداره کل رایانه ، دستگاه توسط کاربر تحویل انبار پشتیبانی فنی اداره کل رایانه شده و رسید دریافت می نماید چنانچه دستگاه جهت تعمیر به قطعه نیاز داشته باشد و در انبار اداره مذکوروجود نداشته باشد  درخواست خرید قطعات توسط این واحد به اداره مالی و اداری ارسال  و پس از تهیه تحویل انبار اداره فوق میگردد .

سهام

قیمت پایانی سهام: 2258
قیمت روز قبل: 2260