صفحه اصلي > پشتیبانی > اینترنت پرسرعت (ADSL) 
 

خط تلفن بوق آزاد ندارد  

مودم ADSL را از مدار خارج کنيد . خط تلفن را بررسی نمایید در صورتي که بوق آزاد شنيده نشد با 17 تماس بگيريد و خرابي تلفن را ثبت كنيد. اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت Line مربوط به Splitter وصل كنيد و کابل گوشي تلفن را به پورت Phone مربوط به Splitter و کابل مودم را به پورت Modem یا ADSL مربوط به Splitter وصل کنيد اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتيباني تماس بگيريد

چراغ لينک (Link) یا وضعیت (Status) مودم چشمک زن است (چراغ Link یا Status خاموش است) 

اين مشکل به دليل برقرار نشدن ارتباط فيزيکي ايجاد مي‌شود، ابتدا بررسي كنيد خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فيزيکي را بررسی كنيد. براي برطرف كردن مشکل، گوشي تلفن، دستگاه نمابر و Caller ID را جدا كنيد و مودم را مستقیم به خط تلفن وصل کنيد. در صورتي که لينک باز هم ثابت نشد با پشتيباني تماس بگيريد.

علامت ضربدر قرمز رنگ بر روي connection  مشاهده مي شود

 کابل Ethernet شما به صورت فيزيکي قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشت کامپیوتر و مودم را بررسي كنيد ، و اگر مودم به صورت USB به کامیپوتر متصل است ، مودم را یکبار خاموش و روشن نمایید یا جای USB آن را در پشت کامپیوتر تعویض نمایید.

چراغ link مودم شما هنگامي که با تلفن صحبت مي‌کنيد، ثابت است ولي به محض قطع شدن تماس لينک شما چشمک زن مي‌شود (status خاموش مي شود)

ممكن است كه پريز تلفن شما مجهز به نويزگير باشد؛ بنابراين ابتدا از وجود برق‌گير (نويزگير) بر روي پريزها اطمينان حاصل كنيد و در صورت وجود آن را خارج كنيد. (اطمینان حاصل نمایید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.)

تمام LED هاي مودم شما جز POWER خاموش است

تمام کابل‌هايي را که به مودمADSL  متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع كنيد. 5 دقيقه مودم را خاموش نگه داريد. آداپتور مودم را دوباره وصل کنيد. 
دقت داشته باشید در زمان نوسان برق، حتما" مودم را خاموش کنيد.

اسپليتر چيست و چرا بايد از آن استفاده کرد؟ 

اسپليتر ابزاري‌ست براي جدا کردن  voiceو data از يکديگر. از نظر فيزيکي قطعه‌اي ا‌ست کوچک با يک ورودي براي خط تلفن و دو خروجي براي گوشي تلفن ومودم ADSL. 
همان‌طور که مي‌دانيد يکي از مزاياي سرويس ADSL استفاده هم‌ زمان از اينترنت و تلفن است. براي جلوگيري از اختلال در دو سرويس (اينترنت و تلفن) نبايد دستگاه‌هاي جانبي (تلفن، فکس و ...) به صورت مستقيم بر روي خط تلفن قرار گيرند. (اين بدان معناست که براي استفاده از هر دستگاهي که قرار است به صورت مستقيم بر روي خط وصل باشد، يک اسپيليتر نياز است.)
اسپليتر مي‌تواند از اختلالات جانبي مانند نويز و قطع و وصلي تلفن و اينترنت جلوگيري کند.

توجه

براي اتصال بعضي از مودم‌ها افزون بر اتصال اسپليتر به ديگر خط‌ها، به مودم نيز بايد اسپليتر وصل شود.

تاثيرات نويز روي سرويس ADSL2+ چگونه است؟

وجود نويز يکي از عواملي است که برروي خط ADSL اختلال ايجاد مي کنند وباعث بروز مشکلات متعدد مي‌شود.
در سرويس ADSL نويز به دو صورت وجود دارد:
- نويز به صورت شنيداري بر روي بوق خط تلفن.
- نويز برروي خط ADSL که موجب افت کيفيت سرويس مي‌شود.

براي برطرف شدن نويز به صورت شنيداري برروي خط تلفن راهکاري ساده وجود دارد وآن استفاده از اسپليتر (جدا کننده voice از data) است. نصب اين ابزار بسيار ساده است و با استفاده از آن مي‌توان، نويز موجود بر روي خط را برطرف کرد .
درباره‌ي مورد دوم بايد به اين نکته اشاره کرد که سيستم‌ها و دستگاه‌هايي وجود دارند که برروي سرويس اينترنت اختلالاتي ايجاد مي‌کنند و از کيفيت سرعت اينترنت مي‌کاهند. برخي از عوامل ايجاد نويز عبارت‌اند از:
- کليه دستگاه‌هاي برقي (اين دستگاه‌ها ممكن است بر روي ADSLاخلال ايجاد کنند)
- وجود تلفن بي‌سيم، کالر آي دي و فکس بر روي خط رانژه 
- سيم‌کشي نامناسب و کنار هم قرار گرفتن سيم تلفن با سيم‌هاي برق
- نزديکي موبايل به مودم 
مشترکان مي‌توانند با تماس با واحد پشتيباني اطلاعات دقيقي درباره‌ي نويز خط خود به دست آورند.

علل قطعي‌هاي مکرر اينترنت ADSL چيست؟ 

قطع شدن سرويس به صورت پي در پي از دو عامل اصلي ناشي مي‌شود:
- وجود نويز برروي خط مي‌تواند اختلالاتي را بر روي اينترنت ADSL به وجود بياورد که اين مساله مي‌تواند در مخابرات و يا در محل مشترک باشد. نسبت سيگنال به نويز بايد استاندارد و مناسب باشد.
گفتني‌ست نويزها واختلالات موقتي ممکن است قطعي پي در پي را به همراه داشته باشند. 

- وجود ويروس بر روي کامپيوتر و يا شبکه مشترک مي‌تواند موجب به وجود آمدن اين مشکل شود. ويروس مي‌تواند عواملي مانند ارسال/دريافت بي‌‌دليل ديتا و در نتيجه اشغال شدن پهناي باند، قطع و وصل شدن مکرر و مشکلات ديگر شود. يکي از راه‌هاي تشخيص ويروس در هنگام استفاده از اينترنت استفاده از دستور netstat-on است. اين دستور بايد در محيط command prompt  اجرا شود. 

توجه

برنامه‌هايp2p از سرورهاي شخصي افرادي که در آن شبکه عضو هستند، استفاده مي‌کند و ممکن است در همان زمان فردي از همان شبکه در حال برداشت اطلاعات از رايانه شما باشد. به همين دليل موجب مي شود که کيفيت سرويس اينترنت کاهش يابد.
بنابراين سرعت سرويس هرگز با اين گونه برنامه‌ها (جانبی) سنجيده نمي‌شود.

اختلالات تلفن بر روي ADSL به چه دليل است؟ 

از آن جا كه در تکنولوژيADSL، صدا و ديتا به صورت اشتراکي بر روي يك كانال، يعني زوج سيم مسي انتقال داده مي‌شوند، اگر شرايط لازم براي استفاده‌ي هم ‌زمان برقرار نباشد، مي‌توانند بر روي يکديگر اثر منفي بگذارند.
دراغلب موارد چنين مشکلاتي، به دليل رعايت نكردن استانداردهاي لازم در اتصال اسپليتر به خط، گوشي و يا مودم است و يا ممکن است اسپليتر خراب شده باشد.
براي مشخص شدن مشکل، پيشنهاد مي‌شود بر روي خطي که ADSLروي آن راه‌اندازي شده است، فقط مودم ADSL قرار گيرد، تمامي گوشي‌ها و اسپليترهاي موجود روي اين خط جدا شوند و اينترنت تست شود.
در صورت درست بودن سرويس، به کمک يک گوشي، اسپليترها يکي يکي چک شوند. معمولا با اين تست مي‌توان اسپليتر خراب را پيدا کرد. 
همچنين استفاده از گوشي‌ها و يا دستگاه‌هاي متعدد بر روي خطي که ADSLاز آن گرفته شده، ممکن است اختلالات اين چنيني به وجود بياورد. پيشنهاد مي‌شود از خط ADSLاستفاده‌هاي جانبي زياد صورت نگيرد.

هنگام connect شدن به اينترنت از طريق کانکشن pppoe، خطاي Error691  گرفته مي‌شود.

اين خطا هنگامي که username & password اشتباه درج شود، رخ مي‌دهد. در اين شرايط پيشنهاد مي‌شود که مشترک کانکشن pppoe روي ويندوز را دوباره بسازد وusername/password  خود را مطابق آنچه در هنگام نصب تحويل داده شده، وارد کند. اگر به نتيجه دلخواه دست نيافتيد، با پشتيباني تماس بگيريد.

هنگام connect شدن به اينترنت از طريق کانکشن  pppoe، خطاي Error678 گرفته مي‌شود.

برخي از عواملي که ممکن است سبب بروز اين مشکل شود عبارت‌اند از: 
- تنظيم هم‌زمان pppoeروي مودم و ويندوز. (هنگامي که pppoe روي مودم تنظيم شده باشد و كانکشن pppoe بخواهد برروي ويندوز نيز تنظيم شود)
- نصب نشدن صحيح درايور مودم در حالتي که مودم از طريق usb به کامپيوتر وصل شود.
- تنظيمات اشتباه مودم مانند VPI/VCI.
- وصل نبودن خط تلفن به پورتline مودم.
- بروز قطعي در ديتاي مرکز ارايه دهنده‌ي سرويس ADSL نيز مي‌تواند موجب بروز اين مشکل شود. در اين حالت مشترک نبايد به تنظيمات اينترنت دست بزند و تا رفع مشکل بايد منتظر بماند. درصورت رفع نشدن مشکل حتما با پشتيباني شرکت تماس بگيريد.

مودم connect است اما هيچ گونه send/receive انجام نمي‌شود.

تمام کابل‌هايي را که به مودم ADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع كنيد. 5 دقيقه مودم را خاموش نگه داريد. آداپتور مودم را دوباره وصل کنيد. در زمان نوسان برق، حتما مودم را خاموش کنيد.

 

1.بعد از روشن نمودن مودم و اتصال کابل اترنت، مرورگر اینترنت را باز کرده و در    Address Bar  آی پی ِ زیر را وارد نمایید  : 192.168.1.1

2.داخل پنجره ای که برایتان نمایش داده می شود . نام کاربری و کلمه عبور مودم را وارد نمایید ( به صورت پیشفرض هر دو آن ها admin هستند )

3.روی آیکون Quick Start در سمت چپ و بالای پنجره نمایش داده شده کلیک نمایید

4.روی RUN WIZARD و پس از آن بر روی NEXT کلیک نمایید .

5.در این قسمت محدوده زمانی (کشور) را انتخاب نمایید.

6.گزینه PPPoE/PPPoA را انتخاب کرده و روی NEXT کلیک نمایید

7.نام کاربری و رمز عبور اتصال به اینترنت خود را که قبلا دریافت نمودید وارد نمایید.

8.VPI را روی عدد 0 و VCI را روی عدد 35 تنظیم نمایید.

9.روی گزینه NEXT و پس از آن روی گزینه CLOSE کلیک نمایید تا تنظیمات ذخیره شوند .

اکنون می توانید به اینترنت متصل شوید.

 

 

مرحله اول - اتصال به مودم

به دو طریق می توان به مودم وصل شد و تنظیمات مربوطه را انجام داد.

1) اتصال بی سیم (وایرلس)

برای اتصال وایرلس (WLAN) از  SSIDو  WLAN Keyنوشته شده پشت مودم استفاده می کنیم تا ارتباط وایرلس با مودم برقرار شود .

2) اتصال با سیم

کامپیوتر خود را بوسیله کابل شبکه از طریق کارت شبکه کامپیوتر یا لب تاپ با IP های رنج   254 تا 192.168.1.2  به پورتLAN  مودم وصل می کنیم.

مرحله دوم - ورود به تنظیمات مودم

از طریق مرورگر خود  (اینترنت اکسپلورر،  فایر فاکس و ...) آدرس زیر را وارد می نماییم:

http://192.168.1.1

از  اطلاعات زیر جهت login استفاده می نماییم.

Username: admin

Password:@Hua1234

 

(نمای نزدیک تر تصویر فوق جهت وضوح بیشتر مجددا در ذیل قرار داده شده است)

توجه

شایان ذکر است با اطلاعات زیر نیز می توان به مودم login کرد . اما به دلیل پایین آمدن سطح دسترسی در این حالت . توصیه میشود از اطلاعات فوق جهت تنظیم کردن ، استفاده شود

Username: user

Password: user

پس از اینکه با موفقیت به مودم login کنید . پنجره ای مانند تصویر زیر نمایان خواهد شد

 

مرحله سوم - تنظیمات اتصال به اینترنت

برای انجام تنظیمات pppoe وارد منوی زیر شوید

Basic -> WAN

در این مرحله تنظیمات مربوطه را همانند تصویر زیر انجام دهید با این تفاوت که در قسمت username و password اطلاعاتی که از مخابرات دریافت کرده اید را وارد کنید .

 

(نمای نزدیک تر تصویر فوق جهت وضوح بیشتر مجددا در ذیل قرار داده شده است)

در انتها برای ذخیره نمودن تغییرات انجام شده از کلید Submit استفاده کنید.

مرحله چهارم - تنظیمات خط اتصال

برای تنظیمات خط و تغییر Annex بر روی مودم وارد منوی زیر شود:

Basic -> DSL

سپس در قسمت DSL Configuration باید قسمت های ADSL2/ADSL2+(AnnexM)   و Bitswap Enable  تیک خورده باشد .

 

(نمای نزدیک تر تصویر فوق جهت وضوح بیشتر مجددا در ذیل قرار داده شده است)

 

توجه

در صورتی که فاصله شما تا مرکز مخابرات زیاد باشد می بایست  ضمن هماهنگی  با واحد پشتیبانی مخابرات (جهت پشتیبانی از Annex L) قسمت  ALL تیک  زده شود.

مرحله پنجم- تنظیمات اتصال بی سیم (وایرلس)

جهت تنظیمات وایرلس مودم وارد منوی زیر شوید :

Basic -> WLAN

سپس در این قسمت همانند تصویر زیر به انجام تنظیمات مربوط به SSID (نام شبکه) ،  Pre-shared key (پسورد) وSecurity  (امنیت)  می پردازیم.

توجه

به منظور امنیت بیشتر وایرلس بهتر است در قسمت Security گزینه WPA-PSK/WPA2-PSK انتخاب شود.

 

Left Arrow: پسورد وایرلس

 

(نمای نزدیک تر تصویر فوق جهت وضوح بیشتر مجددا در ذیل قرار داده شده است)

 

تغییر username  وpassword مودم

جهت تغییر  وارد منوی زیر شوید :

Maintenance -> Account

 

(نمای نزدیک تر تصویر فوق جهت وضوح بیشتر مجددا در ذیل قرار داده شده است)

 

 

Copyright © 2014 TCT