صفحه اصلي > درباره شرکت > پرسش های متداول 

پرسش های متداول

 

 

  • چگونه به مشتركين در خصوص مراكزي كه بر اثر خسارت كابل و يا كابل برگردان دچار اختلال شده اند پاسخگويي مي شود ؟

از طریق سایت اینترنتی  مخابرات منطقه تهران به نشانی tct.ir ، سیستم ارتباط مردمی ۲۰۲۱ ، رسانه های جمعی (مطبوعات صدا و سیما و خبرگزاریها) و نیز از طریق مراکز برای رفع سریع اعلام و پیگیری می‌شود.

  • در چه حالتي بعد از شماره گيري، پيغام "شماره مورد نظر در شبكه موجود نمي باشد" پخش مي شود ؟

به طور کلی به هر دلیلی که تلفن مشترک تخلیه باشد یا کابل برگردان داشته باشداین پیغام گذاشته می شود. ولی در برخی موارد ممکن است پیام های دیگری مانند: شماره های تهران ۸ رقمی شده اند ویا شماره مورد نظر شما تغییر کرده است ، نیز شنیده شود.

 

  • سرويس های شبکه هوشمند ( (IN) شامل چه خدماتی است؟

مكالمه اعتباري - انتقال شماره - مكالمه رايگان -شماره اختصاصي - شماره فراگير - مشاوره تلفني - نظر سنجی تلفنی

 

  • سرويس انتقال و انتظار مكالمه چيست و مشترك براي دریافت این سرویس بايد به چه صورت عمل كند ؟

انتقال مكالمه در قالب سرویس های ویژه به دو صورت انجام مي شود :

الف: مشترکان این سروس می توانند هنگامیکه درمنزل یا محل کار حضور ندارند ، کلیه تماس هایی که قصد ارتباط با تلفن وی را دارند به شماره دیگری منتقل سازند. (dievert)

کد  فعالسازی: # شماره مورد نظر*21*

کد غیر فعال کردن : #21#

ب- سرویس انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر: PBX) )

اگر شخصی با یکی از خطوط تلفن فردی که دارای این سرویس است، تماس بگیرد، بوق اشغاال دریافت نکرده وبه خطی که آزاد است زنگ خواهد خورد.

کد  فعالسازی: # شماره مورد نظر* 60 *

کد غیر فعال کردن: # 60 #

سرویس انتظار مكالمه : (call waiting) در این سرویس مشترک می تواند در حین مكالمه اول در صورت تماس مشترك دوم تلفن بوق اشغال نمي زند و مشترك مي تواند مخاطب مورد نظر خود را انتخاب نمايد . مالک تلفن مي تواند با در دست داشتن مدارك شناسايي (کارت ملی ) و آخرين قبض پرداختي به مركز مربوطه یاسایت مراجعه و با تكميل فرم مخصوص اين سرويس ها را درخواست نمايد . ( با توجه به امكانات مركز )

 

  • شماره هاي ۷ رقمي با چه تغييري ۸ رقمي مي شوند ؟

۱- با تكرار رقم اول شماره اين كار انجام مي شود ولی در برخی موارد ممکن است ۳ رقم اول نیز به علت برگردان های مخابراتی تغییر کرده باشد.

  • آيا امكان تغيير نام در فيش ثبت نام تلفن ثابت وجود دارد ؟

در صورتي كه نشانی اوليه تغيير نكند با کامل بودن مدارک اين امر امكان پذير است .

 

  • صاحب خط تلفن براي تغيير مکان چه اقدامي بايد انجام دهد ؟

تغيير مكان تلفن مورد نظر با تكميل فرم بررسي امكانات و وجود امكانات فني بلا مانع است . در صورت داشتن شرايط فوق مشترك مي تواند با در دست داشتن کارت ملی وآخرين قبض پرداختي به مركز مربوطه مراجعه نمايد.

 

  • تغيير نام مالك به چه صورت انجام مي شود ؟

برای تغيير نام مالك تلفن ، طرفین مي توانند با آخرين قبض پرداختي اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه برای تغيير نام به مركز مربوطه مراجعه نمایند.

 

  • چگونه مي توان درخواست قطع موقت كرد ؟

مالك خط تلفن مي تواند با همراه داشتن آخرين قبض پرداختي و مدارك شناسايي (کارت ملی ) به واحد امور مشتركين مستقر در مركز مربوطه مراجعه و درخواست قطع موقت نمايد . یا چنانچه مشترک عضو خدمات الکترونیک شرکت مخابرات منطقه ی تهران باشد درخواست قطع موقت را بدهد.

  • در صورت پايان مهلت پرداخت قبض آيا مي توان قبض را پرداخت كرد ؟

بله . از طریق ۱۸۱۸ یا ۲۰۰۰ سامانه های پرداخت و وصل آنلاین و یا با مراجعه به واحد آبونمان و ممهور کردن قبض به پرداخت آن به غیر از ۱۸۱۸ یا ۲۰۰۰ اقدام نمایید و در صورت پرداخت بعد از موعد مقرر از طریق سامانه های بانکی، شماره پیگیری ویاپرینت صورتحساب خود را که توسط  ریاست بانک مهر شده باشد به واحد آبونمان مرکز مربوطه تحویل دهید.

  • متقاضيان جهت اشتراك و دريافت تلفن ثابت چه اقدامي بايد انجام دهند ؟

ثبت نام اینترنتی تلفن ثابت و مراجعه جهت احراز هویت و تحویل مدارک ، یا مراجعه حضوری به مخابرات منطقه خود وپر کردن فرم مربوطه.

  • براي رفع خرابي تلفن چه كار بايد كرد ؟

مشتركين مي توانند پس از حصول اطمينان از سالم بودن دستگاه تلفن و سيم كشي داخل ساختمان و كنترل خط يا ترمينال و پريز نصب شده در محل ورود سيم كشي به داخل ساختمان با گرفتن شماره ۲۰۱۱۷ خرابي را به مركز تلفن اطلاع دهند . در صورت طولانی شدن بیشتر از سه روزمی توانند با شماره ۲۰۲۱ تماس بگیرند.

  • آيا مي توان ريز مكالمات ،شهری، بين شهري، بین الملل، شبکه هوشمند وموبایل تلفن هاي شهري را از مخابرات دريافت كرد ؟

مالك مي تواند با همراه داشتن مدارك و مراجعه حضوری به مراکز ریز مکالمات شهری، بین شهری، موبایل و شبکه هوشمند و خارج از کشور را دریافت کند و یا از طریق بخش خدمات الکترونیک پرتال شرکت مخابرات استان تهران (TCT.IR) )و سرویس ۱۸۱۸ به صورت شنیداری و نمابر دریافت کند.

 

  • در صورت شكايت نسبت به ريز صورتحساب (مكالمات شهري ، بين شهري و بين الملل ) مشترك چگونه مي تواند اعتراض كند ؟

مشترك بايد به مركز مربوطه مراجعه و با پر كردن فرم مخصوص نوع اعتراض خود را مشخص كند سپس كليه اقدامات و بررسي هاي لازم توسط مركزانجام و پاسخ داده مي شود . گاهي در صورت لزوم سوابق جهت اخذ تصميم به كميسيون رسيدگي به شكايات ارسال مي گردد.

 

  • براي كشف مزاحم تلفني چه اقدامي بايد انجام داد ؟

استفاده کننده مي تواند(مالک خط ویا مستاجر) با ارائه كارت شناسايي(کارت ملی) و آخرين قبض پرداختي به مركز مربوطه يا دفتر بازرسي، ارزیابی و پاسخگویی به شکایات شركت مخابرات منطقه ی تهران مراجعه و یا از طریق خدمات الکترونیک سایت tct.ir و یا واحد ارتباط مردمی ۲۰۲۱ منوی ۴-۱-۱ درخواست کشف مزاحمت نمايند .

 

  • تغيير شماره تلفن در چه شرايطي براي مشتركي كه دائماً گرفتار مزاحم تلفني است انجام مي شود ؟

چنانچه براي مشتركي ۳ مورد كشف مزاحمت انجام و به قطع تلفن مزاحمين اقدام شده باشد و همچنان مزاحمت ادامه داشته باشد با درخواست مشترك و مراجعه وی به امور مشترکین مرکز و یا از طریق طرح خدمات الکترونیک قابل انجام است.

 

  • سرويس مكالمه چند نفره ( كنفرانسی ) چيست و نحوه درخواست آن به چه صورت ميباشد ؟

مشترك با استفاده از اين سرويس مي تواند به طور همزمان با ۲ الی3 مشترك ديگر به طور همزمان با اعمال کد #۷۰* مكالمه نمايد . مالك براي درخواست اين سرويس با همراه داشتن مدارك شناسايي(کارت ملی) و آخرين قبض پرداختي (در صورت امكان ارایه سرویس) به مركز مربوطه مراجعه نمايد و یا از طریق خدمات الکترونیک سایت tct.ir نیز اقدام به ثبت نام نماید.

 

  • جهت دريافت ريز مكالمات تلفن ثابت چگونه بايد اقدام شود؟

برای گرفتن ریز مکالمات هر خط تلفن می‌توان از سیستم ۱۸۱۸(منوی سایرخدمات) بصورت شنیداری یا نمابر و یا مراجعه حضوری به مرکز، ریزمکالمات خود را دریافت کرد. همچنین با عضویت درخدمات االکترونیک در سایت tct.ir و پس از احراز هویت درنزدیکترین مرکز مخابراتی می توان از خدمات الکترونیکی سایت از جمله ریز مکالمات استفاده کرد.

 

  • سرویس های ویژه تلفن ثابت چه سرویس هایی هستند؟

۱- بيدارباش

۲- شماره گيري سريع

۳- انتظار مكالمه

۴- انتقال مكالمه

۵- مکالمه كنفرانسی سه نفره

۶-انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر

۷- سرویس های جدید و سایر سرویس ها

 

 

  • براي دريافت قبض المثني چه اقداماتي انجام مي گيرد؟

مالك يا استفاده کننده تلفن ثابت(مستاجر) با مراجعه به مركزتلفن منطقه مخابراتی خود ویا سایت TCT.IR مي تواند قبض المثني دريافت كند.

 

  • نحوه ي ثبت نام و واگذاري تلفن ثابت چگونه است؟

1- متقاضی میتواند با مراجعه به پورتال مخابرات ایران TCI.IRنسبت به ثبت نام اقدام نمایند ودرنهایت به مرکز مخابراتی منطقه خود(جهت احراز هویت و تحویل مدارک) مراجعه کنند .

۲- متقاضي ؛ با مراجعه به مركز تلفن مربوطه وارائه مدارك زير مي تواند ثبت نام كند:

- شناسنامه ي متقاضي و تصوير آن + اصل و کپی کارت ملی

- پرداخت وديعه به مبلغ معین و به شماره حسابي كه به وي اعلام مي شود .

- تكميل فرم اشتراك

* البته واگذاري تلفن ثابت در اكثر مراكز مخابراتي استان تهران به روز بوده و در برخي از مراكز مطابق برنامه هاي مصوب و به نوبت انجام مي پذيرد .

 

  • رفع نقص مشخصات مشترک بر روی قبوض تلفن ثابت از چه طريقي انجام مي پذيرد ؟

درصورت مشاهده ي نقص مشخصات مشترک تلفن ثابت مالك يا وكيل قانونی وی با شناسنامه و آخرين قبض پرداختي با مراجعه به مركز تلفن مربوطه بدون پرداخت وجهي مي تواند نشاني كامل و صحيح خود را ارائه كند ، تا پس از بررسي هاي لازم به آن اقدام شود.

 

  • ويژگي‌هاي فني دستگاه‌ هاي تلفن معمولي و بي‌سيم چيست؟

الف) دستگاه‌ هاي تلفن معمولي: براي استفاده از خط تلفن ثابت و برخورداري از همه امكانات فني شبكه ، بهتر است از دستگاه‌هاي تلفني كه داراي وضعيت «تن» است ، استفاده كنيد. اگر براي استفاده از خط تلفن خود به دليل اختلال احتمالي دچار مشكل شديد ، قبل از هر اقدامي بايد از سالم بودن دستگاه تلفن مطمئن شويد. جهت بهره‌برداري و استفاده از سرويس نمايشگر با توجه به تنوع سوئيچ‌هاي منصوبه توصيه مي‌گردد از دستگاه‌ تلفن هايي كه مجهز به سيستم نمايشگر دوالDual بوده و قابليت دريافت سيگنالها به صورت FSK و DTMF را مي‌باشند, استفاده نماييد.

ب)دستگاه تلفن بي‌سيم: با توجه به مشكلات استفاده از دستگاه‌هاي بي‌سيم نظير ايجاد تداخل در مكالمات، امكان سوء استفاده از خطوط ديگر و امكان شنود و استراق سمع و ... بهتر است از گوشي‌هاي معمولي استفاده شود.

 

  • مجازات‌هاي پيش‌بيني شده براي مزاحمان تلفني چيست؟

براساس قانون اصلاح تبصره۲ ماده ۱۴ قانون تاسيس شركت مخابرات ايران مصوب ۱۳۵۰، هركس وسيله مخابراتي در اختيار خود را وسيله مزاحمت ديگري قرار دهد، یا به عمد و سوء نيت ارتباط ديگري را مختل كند ، براي بار اول پس از كشف ، ارتباط تلفني او به مدت يك هفته همراه با اخطار كتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم پرداخت هزينه‌هاي مربوط خواهد بود.براي بار دوم پس از كشف ، ارتباط‌ تلفني او به مدت سه ماه همراه با اخطار كتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم تقاضاي مشترك و پرداخت هزينه‌هاي مربوطه خواهد بود و براي بار سوم شركت ارتباط تلفني وي را به طور دايم قطع و اقدام به جمع‌آوري منصوبات تلفن نموده و وديعه مربوط به مشترك را پس از تسويه حساب مسترد خواهد نمود.

 

  • زمانی که برای استفاده از خدمات الکترونیک تلفن ثابت ثبت نام می کنیم امکان اضافه یا حذف شماره تلفن جدید ، وجود نداردچه کاربایدکرد؟

جهت حذف، اضافه و یا ویرایش اطلاعات به همراه کارت ملی و آخرین قبض پرداختی به یکی ازمراکزمخابراتی قسمت خدمات الکترونیک مراجعه کنید.

 

  • آیا در خدمات الکترونیک می توان تلفن های مختلف درمراکزمختلف را یک جا وبایک کلمه عبورثبت نام کرد؟

بله، درصورتی که شماره ها به نام یک شخص ویا یک شرکت باشد.

 

  • آیا برای استفاده ازتلویزیون تعاملی IPTV حتما باید اینترنت داشت؟

بله ADSL + Set top box ویژه IP TV

  • ازچه راه های می توان ریزمکالمات تلفن را دریافت کرد؟

ازطریق خدمات اینترنتی سایت و سامانه ۱۸۱۸ و در موارد استثنایی مثل استعلامهای قضایی و غیره از طریق مرکز

 

گرفتن رمز۱۸۱۸ چگونه است ؟

ازطریق ثبت نام درخدمات الکترونیک در سایت (TCT.IR) ودریافت نام کاربری و رمز وسپس مراجعه به مرکز برای احراز هویت وپس از آن از طریق خدمات الکترونیک رمز 1818 خود را دریافت نمایند.

 

آیا امکان ارسال پیامک ازتلفن ثابت به تلفن همراه (موبایل) هم وجود دارد ؟

بله ، به تمامی اپراتورها(همراه اول ، ایرانسل ، رایتل)

 

  • آیا برای هزینه ارسال پیامک قبض جداگانه ای صادرمی شود.

خیر برروی همان قبض تلفن محاسبه می شود.

 

  • آیا برای استفاده از سرویس های هوشمند((IN باید عضوسایت مخابرات بود؟

خیر

  • برای گرفتن ریزمکالمات داخل شهری به کجا باید مراجعه کرد؟

به مخابرات منطفه خود مراجعه نمایند.

 

  • آیا مخابرات اینترنت وایرلس هم واگذارمی کند؟

خیر .

 

  • آیا برای استفاده ازسرویس های ویژه حضورمالک تلفن الزامی است ؟

به غیراز انتظارمکالمه برای بقیه سرویس ها حضورمالک الزامی است.

 

  • آیا سامانه ۲۰۰۰ جايگزين سامانه ۱۸۱۸ شده؟ هنوز امكان استفاده از ۱۸۱۸ وجود دارد؟

سامانه ۱۸۱۸ مخصوص پرداخت قبوض تلفن ثابت بوده درحالیکه سامانه ۲۰۰۰ علاوه بر امکان پرداخت قبض تلفن ثابت میتوان قبوض تلفن همراه را بدون شناسه قبض وشناسه پرداخت وهمچنین سایر قبوض را مثل آب ، گاز ..... را پرداخت کرد. لازم به ذکر است مبلغ میاندوره فقط از سامانه ۱۸۱۸ میسر است.

 

  • سامانه ۲۰۰۰ ازچه امکاناتی برخوردار است؟

هدف از راه اندازی سامانه ۲۰۰۰ ارائه خدمات بیشتراست. بطوری که در آینده تمامی پرداخت ها وخریدهای شارژ با استفاده از این سامانه با امکانات کامل ارایه خواهد شد.

سامانه ۲۰۰۰ به منظور ارائه خدمتي متمايز به شهروندان راه‌اندازي شده است. هدف از اين سامانه ارائه تمامي خدمات پرداخت غيرحضوري و خريد شارژ بصورت يكجا توسط شماره تلفن ۲۰۰۰ مي‌باشد.

بااستفاده از این سامانه علاوه بر پرداخت قبوض تلفن ثابت و همراه اول بدون نیاز به شناسه قبض و شناسه پرداخت امکان پرداخت قبوض دیگر (آب، برق، گاز و ...) نیز امکان پذیراست.

لازم به ذکر است پس از پرداخت از طریق این سامانه بلافاصله تلفن ثابت قطع، وصل خواهد شد. همچنین امکان خرید شارژ تلفن همراه اول اعتباری از طریق این سامانه قابل انجام است.

لازم به ذكر است كه به زودي امكانات ذيل به سامانه اضافه مي‌گردد:

- وصل بلافاصله تلفن همراه اول قطع شده ،‌ پس از پرداخت قبض توسط سامانه

- امكان خريد شارژ تلفن همراه اعتباري برای سایر اپراتورها

- امكان پرداخت عوارض شهرداري با استفاده از كد پستي

- امكان پرداخت قبوض جرايم راهنمايي و رانندگي با استفاده از شماره پلاك اتومبيل.

- راه‌اندازي سايت www.2000.ir و ارائه تمامي خدمات بصورت موازي از طريق اين سايت.

 

  • برای دریافت قبض المثني از روی سايت چه باید کرد؟

معمولا اگر مشكلات پيش بيني نشده اي رخ ندهد تا دهم هر ماه مي توانيد قبض المثني آن دوره را مشاهده نماييد. و به چند نكته توجه فرماييد :

۱- هنگام ورود اطلاعات دقت نمایید که صفحه کلید در حالت انگلیسی EN بوده و Caps Lock خاموش باشد

۲- کد ملی بدون خط تیره درج شود، بطور مثال : ۰۰۹۸۷۶۵۴۳۲

۳- از Double Click روی دکمه های صفحه خودداری شود

۴- پس از مشاهده صفحه امن و انتخاب گزينه continue to This web site recommended وارد فرم ثبت نام شويد

۵- کد پستی صحیح و اعلام شده به مخابرات (مندرج در قبوض قبلی) استفاده شود.


  • چه تاريخي ريز مكالمات تلفن ثابت نشان داده مي شود ؟

معمولا از دهم تا پانزدهم هر ماه مي توانيد ريز مكالمات آن دوره را مشاهده کنيد. .

 

  • تا كنون هر چه تلاش كردم هرگز صفحه مربوط به ثبت نام خدمات الکترونیک باز نگرديد حتي مراجعه حضوري به مركز نيز داشته ام تا ثبت نام كنم اما آنها نيز حاضر به ثبت نام اينجانب نشده اند و موكول به سايت نمودند . لطفا راهنمايي كنید.

ثبت نام اينترنتي برای دریافت خدمات الکترونیک توسط خود شخص انجام مي گيرد و مركز تلفن موظف به اين كار نيست.

شما مي بايست در قسمت خدمات الکترونیک، تلفن ثابت را انتخاب نموده و پس از آن ثبت نام كاربر حقيقي را انتخاب نماييد. و توجه فرماييد :

پس از مشاهده صفحه امن و انتخاب گزينه continue to This web site recommended وارد فرم ثبت نام شويد.

بهتر است جهت ورود به قسمت مذکور از برنامه اینترنت اکسپلورر استفاده گردد.

 

  • ثبت نام تلفن انجام داده ام و براي پيگيري به سايت مراجعه كردم.پس از وارد كردن كد رهگيري و كد ملي در بخش پيگيري ثبت نام تلفن ثابت هيچ گونه پاسخي از سايت دريافت نمي كنم.

با شماره درج شده روی قبض (کنار نشانی مرکز )تماس و فقط با کارشناس خدمات الکترونیک مذاکره نمایید.

 

براي ثبت نام جهت عضويت در سايت به منظور دريافت ريز مكالمات فرم ثبت نام كاربر حقيقي را به صورت كامل تكميل مي كنم ، اما به محض انتخاب گزينه درج شماره تلفن اطلاعات فرم پاك مي شود .

شما از IE زير ۸ استفاده مي كنيد و مي بايست كليد ميان بر compatibility view را كه بين address bar و refresh است را زده و سپس فرم را پر كنيد.

کاربران گرامی در صورت استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر ورژن ۷ به بالا اگر در مشاهده محتوای صفحات به مشکل برخورد کردید از گزینه tools واقع در نوار ابزار مرورگر خود گزینه Compatibility View را فعال نمائید. میان بر این گزینه در انتهای نوار آدرس قرار دارد.

 

  • نام کاربری و رمز عبور خدمات الکترونیک را فراموش کرده ام.

برای کاربران حقیقی نام کاربری کدملی مالک تلفن بوده و برای کاربران حقوقی نام کاربری در هنگام ثبت نام تعریف شده است که با مراجعه به مرکز مخابراتی می توانند دریافت کنند. همچنین جهت دریافت رمز عبور مجدد کاربران می توانند در پایین صفحه ورود کاربران به خدمات الکترونیک با فشردن عبارت فراموشی رمز عبور، آن را مجدد به طور پیامک بر روی تلفن همراه اعلام شده در هنگام ثبت نام دریافت نمایند.

 

  • پیامی مبنی بر برنده شدن مبلغ پول و جایزه در قرعه کشی مخابراتی دریافت نموده ام.

این گونه پیامها از طرف افراد سودجو بوده و هیچگونه اطلاعاتی را در اختیار آن ها قرار ندهید. در صورت بروز مشکل با پلیس فتا و بازرسی شرکت مخابرات تماس بگیرید. همینطورمشترکین می توانند کل پیامک راFORWARD کنند به شماره 10001314 ویا با شماره195 تماس بگیرند.

  23/آبان/396

سهام

قیمت پایانی سهام: 2249
قیمت روز قبل: 2247