صفحه اصلي > راهنمای مشترکین > کشف مزاحمت تلفنی 

کشف مزاحمت تلفنی

 

 

کشف مزاحمت تلفنی:                    ( کد 001- 0060-0001- 1921)

تلفن، یکی از کارآمدترین وسایل ارتباطی است که متاسفانه گاهی از سوی برخی افراد، آگاهانه و یا ناآگاهانه، به وسیله ای برای ایجاد مزاحمت تبدیل می شود، ایجاد هرگونه مزاحمت عمدی یا سهوی به وسیله تلفن از طریق هر فرد یا گروه و در هر رده سنی برای مشترکان دیگر مزاحمت تلفنی نامیده می شود.

بهترین روش برخورد با مزاحمت تلفنی آن است که با مزاحم گفت و گو و پرخاش نکنید، فقط گوشی را روی تلفن بگذارید و ارتباط را قطع کنید.

از آنجا که تشخیص مزاحمت با شرکت مخابرات است، لذا مشاهده شماره مخاطب در نمایشگر تلفن به معنی کشف مزاحمت تلقی نمی شود.

در صورت وجود مزاحمت تلفنی به هیچ وجه با آن شماره تماس نگیرید و ضمن مراجعه به مرکز مخابراتی محل خود و یا یکی از چند مکان درج شده در زیر، با ارایه آخرین قبض پرداختی تلفن یا کارت شناسایی معتبر، درخواست کشف مزاحمت کنید. ضمناً در خصوص استعلامات قضایی انتظامی و همچنین شکایات مربوط به مشترکان، مراکز زیر پاسخگو می باشند.

1-    اتوبان بعثت، جنب ترمینال جنوب، مرکز مخابرات بعثت. نماینده دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات. شماره تماس: 55077070

2-    خیابان پیروزی، سه راه سلیمانیه، مرکز مخابرات پیروزی، نماینده دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات. شماره تماس: 33340000

3-    خیابان آزادی، بعد از استاد معین، نرسیده به میدان آزادی، مرکز مخابرات شهید فرد اسدی. نماینده دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات. شماره تماس: 66065566

4-    خیابان ولیعصر (عج)، بین شهید مطهری و شهید بهشتی، جنب بیمارستان 503 ارتش، مرکز مخابرات شهید مطهری. نماینده دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات. شماره تماس:88721815

مجازات های مزاحمت تلفنی

صاحب امتیاز هر خط تلفن، از نظر قانون مسئول سوء استفاده های احتمالی از تلفن است و آگاهی نداشتن او از بهره برداری افراد دیگر از خط تلفن برای ایجاد مزاحمت، مسئولیت او را نفی نخواهد کرد. بنابراین توصیه جدی شرکت مخابرات استان تهران به همه مشترکان محترم تلفن ثابت، این است که به افراد ناآشنا و غیر معتمد اجازه بهره برداری از تلفن خود را ندهند و علاوه بر این به اعضای خانواده و به ویژه کودکان و نوجوانان، شیوه استفاده درست از این امکان ارتباطی را آموزش دهند.

در قانون مجازات ها برای افرادی که مزاحمت تلفنی برای مشترکان دیگر ایجاد می کنند، مواردی پیش بینی شده که به شرح زیر است:

1-    براساس قانون اصلاح تبصره دو ماده 14 قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران، هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد، یا به عمد و سوء نیت ارتباط دیگری را مختل کند، برای بار اول پس ازکشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه های مربوط خواهد بود. برای بار دوم پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم سپردن تعهد از سوی مشترک یا قائم مقام قانونی وی و پرداخت هزینه های مربوط خواهد بود و برای بار سوم، شرکت، ارتباط تلفنی وی را به طور دایم قطع و اقدام به جمع آوری منصوبات تلفن نموده و در صورت داشتن ودیعه، آن را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.

2-    طبق ماده 641 قانون مجازات اسلامی هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های  مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، بنا به رأی مراجع قضایی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

علاوه بر دفتر بازرسیف ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، چهار مرکز بعثت (مخابرات منطقه پنج تهران/ 55077070)، شهید فرد اسدی (مخابرات منطقه شش تهران / شماره تماس: 66065566) و پیروزی (مخابرات منطقه 3 تهران/ شماره تماس 33343333) و شهید مطهری (مخابرات منطقه هشت تهران / شماره تماس 88721815) آماده پاسخگویی و پیگیری مشکلات تمامی همشهریان عزیز در ارتباط با مراحمت های تلفنی هستند.)

 

هشدار برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از تلفن

از آنجا که برخی افراد متخلف و سودجو با اجاره تلفن با مبالغ بالا از مالکان تلفن و منازل، مبادرت به برقراری ارتباطات بین المللی به صورت غیر قانونی و قاچاق می کنند، لازم است شهروندان محترم نسبت به واگذاری منازل و تلفن خود، دقت لازم را داشته باشند زیرا در نهایت عواقب حقوقی و قضایی این امر متوجه مالک خواهد شد.

 

صاحب امتیاز هر تلفن، مسئول سوء استفاده های احتمالی از آن است. تلفن همگانی، سرمایه ای اجتماعی است.

تلفن های همگانی که برای سهولت برقراری ارتباطات تلفنی در معابر و اماکن عمومی نصب می شوند، بخشی از شبکه تلفن ثابت به شمار می روند. هر چند این تلفن ها با نظارت شرکت مخابرات استان تهران، نصب و بطور مستمر کنترل و در صورت نیاز، تعمیر یا ترمیم می شوند، اما نگهداری مناسب از آنها نیازمند مشارکت جمعی تمام شهروندان گرامی است. در مورد تلفن های همگانی، توجه به نکات زیر ضروری است:

کیوسک و دستگاه تلفن عمومی، یک سرمایه اجتماعی و متعلق به عموم مردم است. همشهریان گرامی در صورت مشاهده کیوسک تلفن که دستگاه آن فاقد ارائه سرویس می باشد با شماره 2090 تماس گرفته و ضمن اعلام آدرس دقیق، ما را در ارائه خدمات رسانی بهتر به هموطنان یاری کنند.

نصب هر گونه پوستر یا اطلاعیه بر روی کیوسک و تجهیزات مخابراتی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

 

 

درخواست کشف مزاحمت

 

 

سهام

قیمت پایانی سهام: 1983
قیمت روز قبل: 1976