صفحه اصلي > درباره شرکت > معرفی > تاریخچه و کلیات 

تاریخچه و کلیات

 

تاريخچه و سير تحول مخابرات در كشور ايران ( 1236 – 1395)

تاریخچه آرم مخابرات

معرفي مخابرات منطقه تهران

تاريخچه تلفن در شهر تهران

تاريخچه استفاده رسمي از تلفن در تهران به سال 1265،‌ شمسي مصادف با 1886 ميلادي،  زماني كه براي اولين بار در ايران،‌ يك رشته سيم تلفن بين تهران و شهر ري به طول 7.8 كيلومتر توسط بوآتال بلژيكي كه امتياز راه‌آهن ري را داشت كشيده شد،‌ برمي‌گردد. مرحله دوم فناوري مخابرات در تهران از سال 1268 شمسي يعني 13 سال پس از اختراع تلفن با برقراري ارتباط تلفني بين دو ايستگاه ماشين دودي تهران و شهرري آغاز شد. پس از آن بين كامرانيه در منطقه شميران و عمارت وزارت جنگ در تهران و سپس بين مقر ييلاقي شاه قاجار در سلطنت‌آباد سابق و عمارت سلطنتي تهران ارتباط تلفني داير شد. 

سال 1302 شمسي قراردادي براي احداث خطوط تلفني زيرزميني با شركت زيمنس و هالسكه منعقد و آبان‌ماه 1305 شمسي تلفن خودكار جديد بر روي 2300 رشته كابل در مركز اكباتان آماده بهره‌برداري گرديد.  مركز تلفن اكباتان در سال 1316 شمسي به 600 شماره تلفن و در سال 1337 به 13‌‌هزار شماره توسعه يافت.  خطوط تلفن جديد يا كاریر نيز پس از شهريور 1320 مورد بهره‌برداري قرار گرفت و ارتباطي تلفني بين تهران و ساير شهرها گسترش يافت و مراكز تلفني تهران يكي پس از ديگري تاسيس شد.

بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي،‌ واحدهاي مخابراتي شهر تهران زيرمجموعه معاونت نگهداري و بهره‌برداري تلفن شهري و حومه فعاليت مي‌كرد و در اجراي ماده 7 قانون تأسيس شركت مخابرات ايران مصوب 72/2/6،‌ شركت مخابرات استان تهران در سال 1375 تاسيس شد.

پس از تبديل شركت مخابرات ايران به شركت سهامي عام كه در اجراي سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي در راستای خصوصی سازی صورت گرفت،‌ اساسنامه جديد در تاريخ  88/2/26  به تصويب رسيد و جايگزين اساسنامه سابق شد.

مخابرات منطقه تهران با بيش از 80 مركز پرظرفيت شهري و بيش از 350 مركز كم‌ظرفيت، ارائه خدمات تلفن ثابت و ديتا در گسترده جغرافيايي استان تهران و البرز را بر عهده دارد.

رشد استراتژی

ماموریت شرکت مخابرات ایران:

ایجاد ارتباط مناسب مورد نیاز عموم با ارائه خدمات متنوع ICT و تاکید بر ارزش آفرینی حداکثری برای ذینفعان.

چشم انداز شرکت مخابرات ایران:

بیشینه سازی هم افزاریی ثابت و سیار برای تامین منافع مردم

ارزش های شرکت مخابرات ایران :

بالاترین ارزش آفرینی برای مشتریان التزام به ارزش های اجتماعی ، مذهبی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پاسخگویی در قبال مسئولیت ها ، تصمیمات و عملکرد ها سهیم بودن در توسعه کشور شفاف بودن در تعاملات داخلی و خارجی

هفت حوزه تمرکز استراتژیک شرکت مخابرات ایران :

رشد و نوآوری پایدار و مستمر
سودآوری پایدار
همگرایی ثابت و سیار
ارائه بهترین خدمت به مشتری
چابک سازی سازمان
تعالی عملکرد در فن آوری اطلاعات و شبکه
قرار دادن کارکنان در کانون توجه و حرکت شرکت

وظايف جاري سازمان:‌

-        بكارگيري امكانات موجود و روش‌هاي جديد در جهت افزايش درآمد و بهينه‌سازي و مديريت هزينه‌ها.

-        توسعه و تكميل پروژه‌هاي شبكه ديتا و ارائه خدمات ارتباطي شركت‌ها و ديگر متقاضيان.

-    توسعه متناسب شبكه تلفن ثابت،  به روز نگهداري مراكز و پاسخگويي كامل به تقاضاهاي متنوع ارتباطي و مخابراتي مشتريان. 

-    بكارگيري روش‌هاي كارآمد بازاريابي و مشتري محوري به منظور جذب و حفظ مشتريان،  فرهنگ‌سازي،‌ اعتمادسازي و تقويت سيستم‌هاي IT در زمينه ارائه سرويس‌هاي جديد در راستاي مشتري‌مداري و درآمدزايي. 

-        استفاده مطلوب از نيروي انساني و ارائه آموزش‌هاي متناسب به منظور افزايش بهره‌وري و نوآوري.

-        بهبود و ارتقاء  شبكه‌هاي زيرساخت استاني.

-        توجيه اقتصادي طرح‌ها و پروژه‌هاي توسعه‌اي در راستاي ارتقاء‌ شاخص‌هاي فني و اقتصادي.

-    افزايش هوشمندي شبكه‌ها، مراكز و ساختمان‌هاي مخابراتي و اصلاح و بازنگري در ساختار سازماني و توزيع مطلوب نيروي انساني در راستاي كاهش هزينه‌ها و سرعت‌بخشي به امور.

مشتریان :

آحاد جامعه شامل اشخاص حقیقی و حقوقی

ارزش‌هاي سازماني:

-        بالاترين ارزش‌آفريني براي مشتريان. 

-        التزام به ارزش‌هاي اجتماعي،  مذهبي و فرهنگي ايران.

-        پاسخگويي در قبال مسئوليت‌ها،  تصميمات و عملكردها. 

-        سهيم‌ بودن در توسعه كشور. 

-        شفاف بودن در تعاملات داخلي و خارجي.

سهام

قیمت پایانی سهام: 1896
قیمت روز قبل: 1897