شنبه ٢٧ آبان ١٣٩٦ |

 


  چاپ        ارسال به دوست

مخابرات ایران دیجیتالی می‌شود؟

 

 

 

دیجیتالی کردن فرآیندها برای تسهیل انجام امور همواره مورد توجه است و سازمان‌های متعدد با ارائه خدمات دیجیتالی از جمله فراهم کردن پلت‌فرم و وب‌سایت‌ و نرم‌افزار در جهت کاهش مراجعه حضوری مشتریان و ارائه خدمات در هر زمان و مکانی گام برمی‌دارند.

به گزارش ایسنا، دیجیتالی شدن عبارت است از به‌کارگیری تکنولوژی‌های دیجیتالی برای تغییر مدل‌های کسب‌وکار و فراهم کردن فرصت‌های جدید تولید ارزش و درآمد. دیجیتالی شدن در واقع تغییر در تفکر سنتی نسبت به کسب‌وکار است، استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای ایجاد نوآوری در محصولات، فرایندها و بصورت کلی تغییر مدل کسب‌وکار تا ارزش جدیدی ایجاد و به نیازهای مشتریان پاسخ داده شود. این فرآیند می‌تواند به عناوین مختلفی موجب دگرگونی مدل‌های کسب‌وکار شود.

در حال حاضر در سراسر جهان کسب‌وکارهای زیادی هستند که با حرکت از سمت مدل سنتی به دیجیتال شدن، صنعت مربوط به خود را دچار تحول کرده و تجربه جدیدی را موجب شده‌اند. نمونه‌هایی از این دیجیتالی شدن را در ایران هم می‌توان یافت، از جمله تاکسی‌یاب آنلاین، سفارش غذای آنلاین و دیگر پلت‌فرم‌هایی که از الگوهای خارجی مشابه خود استفاده کرده و بر راه‌حل‌های دیجیتالی شدن تمرکز کرده‌اند.

به‌کارگیری فناوری دیجیتالی به بیان دیگر ابزارهای دیجیتالی، نه تنها دسترسی به اطلاعات را تسهیل و جریان فرایندها را خودکار کرده، بلکه شکل سازمان، ساختار آن و مدل‌های کسب‌وکار را دگرگون کرده است. این تغییرات در برخی صنایع تمامی ارکان کسب‌وکار را تحت تاثیر قرار داده و شکل جدیدی از سازمان‌ها را به وجود آورده است. بدین ترتیب با استفاده از آخرین فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی مانند اینترنت، مراودات با اشخاص و سازمان‌های دیگر در خارج از زمان و مرزهای فیزیکی را امکان‌پذیر می‌سازد.

در همین راستا داوود زارعیان -معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران نیز با توجه به اهمیت دیجیتالی شدن خصوصا در حوزه ارتباطات، از تلاش برای دیجیتالی کردن همه فعالیت‌های این شرکت با هدف حذف رفت و آمدهای مشترکان و تسریع در ارائه‌ی خدمات تا پایان امسال خبر داده و گفت: دیجیتالی کردن همه فرآیندهای شرکت مخابرات ایران سیاستی است که به جد دنبال خواهد شد و امید است تا پیش از پایان امسال این سیاست کامل محقق شود.

طبق اطلاعات نشریه ارتباطات، تعیین شاخص کیفیت برای همه فرآیندهای مخابرات و سپس پرداخت خسارت به مشتریان براساس این شاخص‌ها یکی دیگر از سیاست‌هایی است که به گفته زارعیان، مخابرات در راستای دیجیتالی کردن و افزایش رضایت کاربران به آن پرداخته است. ساده‌سازی بنیادی نیز از سیاست‌هایی است که او بر آن تاکید و اظهار کرد: تلاش می‌شود همه روندهایی که برای مشتریان دردسر ایجاد کرده است، برطرف و ارتباطی سهل و آسان با این شرکت برای مشترکان فراهم شود.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران پیش از این نیز درباره فعالیت‌هایی در راستای کاهش مراجعه حضوری و تسهیل فرآیندها برای مشتریان توضیحاتی ارائه داده بود. او با اشاره به اقدامات مخابرات در حوزه خدمات به مشتریان، گفته بود: تعیین کیفیت برای همه سرویس‌های مخابراتی از جمله این اقدامات است. بدین ترتیب که ما برای خدمات شاخص کیفیت تعریف می‌کنیم و اگر کیفیت پایین‌تر از حد مطلوب بود، به مشتریان خسارت پرداخت می‌کنیم.

زارعیان با تاکید بر خدماتی برای جلب رضایت مشتریان به ویژه در حوزه تلفن ثابت، اظهار کرده بود: اعلام صورت حساب قبض یک‌ماهه یکی از اقدامات است. حذف قبوض کاغذی در یک فرآیند هشت‌ماهه در کشور نیز از اقدامات دیگر است. افزایش کانال‌های ارسال و دریافت صورت‌حساب از اکنون شروع شده بدین ترتیب تا آخر سال قبض کاغذی حذف می‌شود.

او پرداخت مستقیم (direct debit) را از دیگر سرویس‌های پرداخت دانسته و بیان کرده بود: کسانی که در بانک حساب دارند می‌توانند با بانک قرارداد بسته تا بدون دریافت صورت حساب قبض، بانکشان آن را به صورت مستقیم پرداخت کند. برای این کار مشوق‌هایی نیز از طرف مخابرات و بانک برای مشتریان در نظر گرفته شده تا انگیزه یافته و دیگر نیازمند قبض تلفن نباشند.

زارعیان همچنین با تاکید بر دیجیتال‌سازی و ساده‌سازی به عنوان دیگر خدمات مخابرات، گفته بود: دیجیتال‌سازی به این ترتیب است که رفت و آمد مردم حذف شده و همه سرویس‌های مخابرات تا پایان سال به صورت عملیاتی دیجیتالی شود. همچنین ما به دنبال این هستیم هر آنچه مشتری را معطل می‌کند، حذف کنیم و ساده‌سازی بنیادین به صورت اساسی و حذف پرونده‌های کاغذی از برنامه‌های ماست، زیرا این پرونده‌ها جای زیادی را اشغال می‌کنند در صورتی که مراجعه به آنها بسیار کم است.

20


٠٧:٣٠ - سه شنبه ٢١ شهريور ١٣٩٦    /    عدد : ٩٥٢٣٨    /    تعداد نمایش : ٣٣٥


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




 
 
مطالب مرتبط
 
 
پیوند ها
محرم

شعار سال محابرات

سایت شهدا

ارتباط با مدیرعامل

مسولیت اجتماعی

مدیریت دانش

نظرسنجی بیمه دانا
 
   
 
.

عکس روز
حضور مدیر مخابرات منطقه تهران در محل جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه
مهندس عرب هاشمی مدیر مخابرات منطقه تهران به همراه مهندس علی بیگی مدیرکل دفتر مدیریت مخابرات منطقه تهران با حضور در محل جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه ، از نزدیک در جریان روند فعالیت های انجام گرفته شده قرار گرفت.
 ١٤:١٠ - چهارشنبه ٢٤ آبان ١٣٩٦ - نظرات : ٠متن کامل >>
با صدور پیام تسلیت درپی حادثه تلخ زمین‌لرزه در غرب کشور
رهبر انقلاب: همه دستگاه‌ها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند
در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملّت ایران، تأکید کردند
 ٠٧:٥٤ - دوشنبه ٢٢ آبان ١٣٩٦ - نظرات : ٠متن کامل >>

اعلام آمادگی مخابرات برای دریافت کمک های همکاران به زلزله زدگان کرمانشاه
حوزه مقاومت بسیج مخابرات منطقه تهران باهمکاری شورای فرهنگی ، شورای امر به معروف و نهی از منکر، دفتر روابط عمومی ، ستاد اقامه نماز و انجمن اسلامی در راستای حقق بخشی از مسئولیت های اجتماعی ، به منظور دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی همکاران به زلزله زدگان کرمانشاه اعلام آمادگی کرد.
 ١٣:٤٧ - سه شنبه ٢٣ آبان ١٣٩٦ - نظرات : ٣متن کامل >>

جمع آوری کمک های مردمی و همکاران در ساختمان شهید عرفانیان مقدم مخابرات تهران
هم اکنون جمع آوری کمک های مردمی و همکاران برای اهدابه هموطنان زلزله زده کرمانشاه در ساختمان شهید عرفانیان مقدم (هفتم تیر) توسط کمیته مسئولیت اجتماعی مخابرات منطقه تهران
 ٠٩:٢٦ - چهارشنبه ٢٤ آبان ١٣٩٦ - نظرات : ٧متن کامل >>

گزارش تصویری از بسته بندی و ارسال کمک های مردمی و کارکنان مخابرات به مناطق زلزله زده
زمان پنج شنبه 25 آبان ماه 1396/ سالن شادمان/ حوزه مقاومت بسیج
 ١٧:٢٦ - پنج شنبه ٢٥ آبان ١٣٩٦ - نظرات : ٠متن کامل >>

 
بازديدکنندگان امروز : 37416     |    کل بازديدکنندگان :  78507801    |    بازديدکنندگان آنلاين :  25